Zarządzanie Licencjat

DLACZEGO ZARZĄDZANIE?

W potocznym znaczeniu – zarządzać – znaczy kierować lub administrować.
Istnieje wiele definicji pojęcia zarządzanie:

  • umiejętność wytyczania celów i ich realizacji,
  • umiejętność zarządzania, tj. dysponowania zasobami organizacji.

Niezależnie od tego, która z tych definicji jest lepsza, pełniejsza – czytaj – lepiej oddająca istotę współczesnego znaczenia tego pojęcia, to najważniejszym pozostaje to, że nauka o zarządzaniu to w istocie rzeczy nauka o sprawnym działaniu.

Zarządzanie rozumiane jako kierunek studiów:

  • rozwija sprawność intelektualną oraz osobiste kompetencje,
  • uczy pracy zespołowej,
  • umożliwia planowanie i rozwój kariery z działaniami na rzecz organizacji,
  • poszerza horyzonty myślenia,
  • daje możliwość „migracji” do każdego innego zawodu – zarówno z nauk humanistycznych jak i społecznych,
  • uczy definiowania celów, określania potrzeb i zasobów niezbędnych do ich realizacji,
  • uczy skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania.

CO OFERUJE KIERUNEK ZARZĄDZANIE W WSZP?

  • oryginalne połączenie nauki o zarządzaniu z innymi dziedzinami wiedzy społecznej i humanistycznej,
  • prowadzenie działalności naukowo – badawczej sponsorowanej i komercyjnej,
  • udział w procesie kształcenia wybitnych dydaktyków i naukowców łączących wiedzę teoretyczną z praktyką życia społeczno-gospodarczego.

ORAZ SPECJALIZACJE TAKIE JAK:

  • Stosunki międzynarodowe
  • Turystyka i hotelarstwo
  • Biznes i ekonomia
  • Komunikacja
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Marketing
  • Administracja
  • Logistyka
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem
  • Zarządzanie finansami i bankowość
  • Cyberbezpieczeństwo

 

Sylwetka absolwenta

„Być skutecznym – oto właściwe zajęcie dla szefa. Gdziekolwiek dany szef pracuje, w biznesie czy szpitalu, na uniwersytecie czy w armii, oczekuje się odeń, że doprowadzi do zrobienia tego, co należy. A to po prostu oznacza, że oczekuje się odeń skuteczności”.

-Peter F. Drucker

Według Petera F. Druckera, w nowoczesnej organizacji „menedżerem” jest każdy pracownik umysłowy, który z tytułu swojego stanowiska lub wiedzy odpowiada za wkład pracy wpływający fizycznie na zdolność organizacji do osiągnięć. Może tu chodzić o zdolność firmy do stworzenia nowego produktu lub do powiększenia swego udziału w danym rynku.

 

Kim więc jest manager?

Jest osobą, która:

  • posiada zdolność rozumienia organizacji i mechanizmów jej funkcjonowania,
  • umie wykorzystać zasoby i potencjał organizacji do osiągania wytyczonych celów,
  • umie i nie boi się podejmować decyzje,
  • posiada umiejętność zarządzania czasem własnym i członków zespołu,
  • obserwuje i rozumie procesy społeczne i struktury, w których te procesy zachodzą,
  • nie boi się zmian, posiada zdolność do ich wprowadzania i zarządzania nimi,
  • zawsze stara się widzieć całokształt problemów i zagadnień,
  • potrafi wykorzystać wiedzę o społeczeństwie w skali mikro i makro do budowania aktywności własnej oraz otaczającej ją społeczności,
  • jest wyposażona w wiedzę i narzędzia niezbędne do dobrego funkcjonowania na rynku pracy,
  • jest w stanie sprostać wyzwaniom stawianym przez globalizację i ciągłe zmiany rynku pracy.

Gdzie może pracować manager?

Absolwent kierunku Zarządzanie:

  • posiada wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji – przedsiębiorstw, instytucji publicznych i  struktur bezpieczeństwa państwa,
  • posiada umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów gospodarowania zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i  informacjami,
  • jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania procesami w organizacjach o charakterze gospodarczym, administracyjnym lub bezpieczeństwa publicznego,
  • zna i umie wykorzystywać nowoczesne technologie informatyczne,
  • posługuje się językiem obcym na poziomie biegłości B2,
  • posługuje się językiem specjalistycznym niezbędnym do wykonywania zawodu.

Dlatego absolwent kierunku Zarządzanie może pracować w charakterze specjalisty organizacji i zarządzania oraz managera/ kierownika:

  • w administracji rządowej,
  • organach samorządowych,
  • służbach państwowych,
  • partiach politycznych,
  • organizacjach gospodarczych i społecznych,
  • w strukturach bezpieczeństwa państwa,

oraz prowadzić własną działalność gospodarczą.

Kadra dydaktyczna

Kadra dydaktyczna Uczelni to profesjonalni dydaktycy z wieloletnim doświadczeniem akademickim oraz praktycy – wysokiej klasy specjaliści w swoim zawodzie. Wszyscy nauczyciele akademiccy systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje i doskonalą kompetencje, zdobywając umiejętności stosowania innowacyjnych metod kształcenia. Regularnie publikują artykuły naukowe i raporty z badań oraz uczestniczą w konferencjach i seminariach naukowych.

Program studiów

I ROK – SEMESTR I-II  

Zajęcia obejmują zagadnienia takie jak:

  • podstawy zarządzania
  • podstawy statystyki
  • podstawy przedsiębiorczości
  • zarządzanie projektami
  • metody badań społecznych i rynkowych
  • zachowania organizacyjne
  • procesy informacyjne w zarządzaniu
  • współczesne teorie ekonomiczne
  • podstawy socjologii
  • podstawy ekonomii
  • podstawy informatyki
  • podstawy prawa
  • psychologia społeczna
  • filozofia i logika
II ROK – SEMESTR III-IV  

Zajęcia obejmują takie treści kształcenia jak:

  • współczesne teorie zarządzania
  • finanse (publiczne)
  • finanse przedsiębiorstwa
  • rachunkowość finansowa
  • statystyka
  • mikroekonomia
  • nauka o organizacji
  • bezpieczeństwo publiczne
  • marketing
  • zarządzanie jakością
  • przygotowanie i realizacja projektu badawczego

 

Jednym z podstawowych przedmiotów jest Przygotowanie i realizacja projektu badawczego, który jest zmodyfikowaną wersją pisania pracy dyplomowej oraz łączy przyswajaną wiedzę z praktyką.

III ROK – SEMESTR V-VICreditsNumber

Zajęcia na trzecim roku skupiają się wybranej wcześniej specjalności.